18 december, 2008

Disneys julmusik + frukost

Idag vaknade jag runt tio tiden av att jag hörde julmusik från köket. Och inte vilken julmusik som helst - Disneys julmusik. Jag är en Disneynörd så att vakna av den musiken var inte helt fel. Mamma var i köket och hade gjort fukost så det blev en mysfrukost med mamma och brorsan, ingen dålig start på dagen. Och nu är det full rulle nere i köket. Mamma sände upp mig till gästrummet (som jag har okuperat över jul) eftersom hon skulle ringa ett viktigt samtal. Och jag tror jag har listat ut vad jag kommer få i juklapp, men det tänker jag inte berätta än. Tänkte att jag skulle ta det 23e december, precis innan, och sen får vi se om jag gissade rätt. Men jag tror att jag ska ta någon alvedon mot febern och knalla ner i köket igen och se om jag kan hjälpa mamma med något. Jag är väldigt sugen på att göra julfint, men det är nästan bara gästrummet kvar så jag får väl börja här. Jag har redan lovat mamma att jag skulle fixa gästrummet till jul, så då kan jag lika gärna sätta fart.

Annars, ha en bra dag och så ses vi snart!

Inga kommentarer: