18 december, 2008

Santa Claus is coming to town...

...soon. Very soon.
Usch, vet ni vad? Jag har fyra saker som jag verkligen inte tycker om. Fyra saker som jag verkligen tycker är obehagliga och som fick mig att gråta när jag var liten. Snart är Tomten här igen och jag är redan nervös. Jag vet, alla älskar väl Tomten? Men nej, inte jag. Visst, han är snäll och fixar julstämningen på ett kick, ingen jul utan Tomten. Han måste vara med! Men jag ryser i hela kroppen och får ont magen av Tomten. Okej, jag får ont i magen och julklappar - men ändå. Jag gillar inte Tomten... och inte de sakerna på listan (se nedan) heller.
  • Clowner
  • Tomten
  • Porslinsdockor. (Med stirrande ögon och uttryckslöst ansikte.)
  • Kaninerna och de långa människorna på liseberg (Ni vet de som går på styltor för att se väldigt långa ut och har sekelskiftskläder på sig?)

Varför jag tycker att Tomten är obehaglig? Det kan jag inte svara på faktiskt - det bara är så. Det sitter kvar från när jag var liten antagligen, jag menar vilken normal liten unge blir inte livrädd för en stor fet gubbe med vitt skägg som lufter upp en i knät och gullar med en? Va? Jo, det borde alla bli! Haha!

Vad tycker Du om Tomten? Är han läskig?

Inga kommentarer: