17 december, 2008

Magsjuka

Nu är ännu en tågresa över. Det känns lite konstigt att ha suttit på tåget till Götet i går kväll, sovit i min lägenhet, varit och hämtat datorn och nu sitta här hos mamma och pappa igen. Denna snabba vända till Göteborg beror på att jag skulle åka hem igår och gå till skolan idag och för hoppningsvis veckan ut. Men i natt, cirka en timme efter att jag lagt mig vaknade jag och mådde fruktansvärt illa. Efter några timmar av lidande började jag kräkas och så var det igång. Så jag gick bara och hämtade datorn i skolan idag och sen åkte jag till Skövde igen.

Så nu sitter jag här med mamma bredvid. Hon tittar på någon serie på tv:n som jag inte alls hänger med i. Och så när jag kommer ihåg det; Sandra, jag skrev fel datum. Jag och mamma åker till Skövde på måndag - den 22a. Så vi kan åka till stan!
Jag hoppas verkligen att jag är frisk till jul, är så jädrans trött på att vara sjuk. Min pappa blev helt "knäckt" (haha, ja alltså inte knäckt - knäckt som man kan bli, utan han tyckte mer att det var helt otroligt och deprimerande typ. Om ni fattar?) när mamma sa till honom att jag hade fått magsjuka. Jag hörde genom telefonen hur pappa bara: " Men Herregud! Skojar du med mig? Den ungen måste ha gjort något fel för att ha sådan otur med sjukdomar!"
Men sånt é livet, i alla fall för mig. Jag skulle kunna göra en lång lista över sjukdomar jag har haft. Men nog om det. Vad ska ni göra i kväll då? En vecka före jul nu? Jag ska krypa ner i sängen och hoppas på att bli frisk!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja jag måste faktist hålla med Magnus där... Så mycket som du har vart sjuk :S...att du fortfarande lever är ett mirakel^^...ett väldigt bra mirakel, men det hade vart bättre om du kunde bli frisk :/...Krya på dig Älskling <3 Vill inte att du ska va sjuk på Jul:) Puss å Kram

Sandra sa...

kan tyvärr inte på lördag nu. Patrick kommer och sen så ska vi städa inför kalaset den 21:a

Miranda sa...

Krya på dig! :)