29 december, 2008

Västtrafik ska man inte lita på

Fy va arg jag är! Jag skulle ju ta bussen till tandläkaren i Hjo. Jag gick ut i tid, 08.47 bussen skulle gå 09.05. Jag står ute vid hållplatsen och huttrar i -12¤, förbannat tidigt på morgonen. När klockan är 09.00 antar jag att bussen är lite sen på grund av det hala väglaget.

Så hör jag en buss närma sig och ser att det är Tidaholmsbussen. Den går 09.15 från Blikstorp.
Den busschauffören öppnar dörren och frågar om jag vill sitta i hans buss och vänta på Hjobussen. Det tackar man inte nej till när det är så kallt ute. Så efter några minuter skymtar vi Hjobussen och jag går av Tidaholmsbussen och ställer mig för att gå på Hjobussen, som svänger in på vändfickan och jag tror att den ska stanna och plocka upp mig. Men NEJ! Det j*veln stannar inte utan vänder bara och kör vidare mot Korsberga!

Chauffören som jag pratat med när jag väntade blinkar och tutar på Hjobussen för att det ska stanna men gör den det? Nej! Så jag får sitta i Tidaholmsbussen när den snälla chauffören försöker anropa 435an via radion. det funkar inte så han försöker ringa kontoret för att be dem stoppa bussen, men det är upptaget där! Den snälla chauffören är vansinnig på idioten som körde bussen till Hjo och sitter och svär och så säger han: "Buss j*veln är tvungen att stanna! Han vände bara! Detta ska jag ta upp med chefen! Klockan var inte ens 09.05 när Hjobussen kom körande!"

Så jag kom inte till Hjo via buss. Jag gick hem till mormor och morfar och väckte dem och sa vad som hänt. De ringde till kundservice och fick ingen vidare hjälp. De sa bara att de skulle skicka en blankett som vi skulle fylla i. Så morfar ringer en taxi som kommer en kvart innan jag ska vara hos tandläkaren. Taxin kör mig till Hjo (250 SPÄNN!) och jag kommer 5min sent, men det gick bra ändå. Det var riktigt nära att vi fick betala uteblivningsböter till tandläkaren bara för att västtrafik är sjuka i huvudet!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men herregud!
Jag va också med om det ute på almnäs, skulle åka till Hjo. Är i jättegod tid. jag sitter i busskuren och 10 min innan bussen skulle komma, kommer den och bara kör förbi! Han kolla på mig men stanna inte, men ja tänkte att de va ngn annan buss. Men så ringde pappa västtrafik och de va den bussen jag skulle åka med. Det va två till killar som också skulle med den bussen och dom hade inte gått ut ens när bussen hade åkte förbi för att dom bodde på andra sidan vägen. Men snäll som pappa är hämtade han mig och killarna, haha!

ojoj, lång kommentar, men skitsamma! Man kan bli riktigt förbannad på västtrafik!!!!!! :p

Miranda sa...

Usch jag tycker det brukar vara strul med västtrafik! :( Och tider mellan tåg och bussar är otroligt dåligt anpassade! :O