25 december, 2008

Julafton + julklappar

Japp, då var julen över även för detta året. Jag är så jädrans trött och jättenöjd med gårdagen så jag ger årets julafton en 8a på en skala mellan 0-10.

Igår kväll var det riktigt trevligt. Vi åt mat (som alla andra) och spelade lite spel innan tomten kom. Jag gillar ju som sagt inte tomten, men upplevelsen var roligare än vanligt. Eftersom jag har småkusiner som fortfarande tror på tomten så var vi ju tvugna att ha en tomte. Så vi hade bett en av pappas kompisar att komma och vara tomte. Han knackade på fönstrena och stampade lite på trappan så att man skulle höra att något var på gång. Mina småkusiner tyckte det var jättekul! Haha! Men Vera(hon är 3 år) var lite fräck mot tomten(!). När han kom med sin säck så sa hon: "Tack! Tack!" och så började hon gräva i säcken och sen sa hon: "Du kan gå nu! Vi har paket nu, hej då!"

Senare på kvällen (natten?) lekte vi med en av Marcus julklappar. Han fick Guitar Hero - World Tour. Så vi rockade loss framför tv:n och hade jättekul! Speciellt när morfar skule vara med och spela bas! Det var Marcus på trummor, jag på gitarr, mamma på sång och morfar på bas. Sen var pappa med lite också och då sjöng jag och pappa spelade gitarr. Det var skitkul! Haha!

Och jag måste verkligen skärpa mig med min sentimentalitet. Jag höll på att fälla några tårar till Kalle Anka klockan 15.00. När de visade Askungen så kom det någon tår bara för att mössen är så grymt söta och snälla! Haha!




Sen så var det julklapparna då! Eftersom min kamera inte har några batterier i sig så blir det ingen bild. Men här kommer listan på vad jag fick!
  • Smycken: Silver örhängen + halsband
  • Äggklocka som ser ut som ett ägg (livrädd)
  • Chockladtomte
  • Chokladask
  • Solfjäder
  • Skrivbok
  • Notblock
  • Grytlappar
  • 300 :-
  • Presentkort: H&M 250:-
  • Biocheck: 100:-
  • Kokbok: Lättlagat (jär är inte världens bästa kock)
  • The Sims 3 (Min lillebror har förhandsbokat det åt mig)
  • Tavla: Elvis (svart/vit)
  • Keyboard!


Inga kommentarer: