19 december, 2008

"Plocka" julgran + Helena

Haha! När pappa kom hem gjorde han och mamma sig iordning för att åka och hämta en julgran. Jag gick ner i hallen och då säger mamma: "Vill inte du åka med och hämta en gran nu då?"
Jag skakar på huvudet och pappa säger: " Det tycker jag att du kan göra!" jag tittar på honom och frågar: "I skogen?" "Ja? Vart annars?" säger han och skrattar.
De kliver ut på trappan och jag säger: "Jag i skogen? Nej tack. Jag vill inte plocka julgranar i skogen!" Haha! Tänk om folk gick och "plockade" julgranar i skogen som om man var och plockade svamp eller nått(!). Hur kul skulle inte det se ut?!

Nu har klockan dock blivit 17.30 och jag, mamma och pappa ska snart åka till Tibro. Min faster Helena fyller 29 idag så vi ska gratta henne. Jag är på halvbra humör, så att åka och träffa folk ligger inte högst på min lista just nu. Jag hade inte tänkt åka med men pappa pratade med min farbror nyss och sa att min kusin gärna ville träffa mig. Och det ska bli kul att träffa Emelie igen! Har inte sett henne sen valborg. Berättar mer sen, nu måste jag sluta - ska åka.

Inga kommentarer: