03 december, 2008

Lite tid och trebarns mamma

Sitter här och försöker komma tillbaka till verkligheten. Jag har en dendens till att leva mig in i böcker lite väl mycket när jag läser. Det kan ta ett tag innan jag kommer tillbaka till verkligheten, om ni fattar vad jag menar? Om jag fick välja så skulle jag helst levt i en mysig roman med den snygga och mystiska killen. Men jag kan tyvärr inte välja(!).

Idag har jag inte gjort så mycket som ni kanske märkt i mina inlägg. Mina kompisar har börjat videoblogga och det är ganska kul, de ser väldigt osäkra ut, hihi(!). Men det är inget jag tänker börja med, jag håller mig till grunden och skriver.
Jag har dock upptäckt idag att jag inte har någon direkt ledig tid kvar innan jul. Jag hade planerat att göra väldigt mycket innan jul, men så kollade jag i almanackan förut och såg att jag bara har några få dagar ledigt och jag fattar verkligen inte hur jag ska få allt att gå ihop.
Och då leder mina tankar mig till en tjejs blogg som jag läste. Hon var i samma ålder som jag och skrev om allt mysigt julpyssel hon skulle göra ikväll med sina barn. Hon var tre barnsmamma, och jag fattar verkligen inte hur hon får allt att gå ihop såhär nu innan jul! Herregud, om jag hade tre barn att ta hand om nu skulle jag behöva kalla in förstärkning, jag skulle inte kunna gå i skolan eller nått!

1 kommentar:

Anonym sa...

En 16 årig 3-barns mamma?
Jag följer dagligen en blogg av en 18 årig 3-barns mamma..

Vad heter den som du läser? :D
Måååååste se :))))