07 december, 2008

Lotta på schemat

"`Cause nobody wants to be the last one there.
'Cause everyone wants to feel like someone cares.
Someone to love with my life in their hands.
There`s gotta be somebody for me like that.
`Cause nobody wants to go it on their own
And everyone wants to know they´re not alone.
Somebody else that feels the same somewhere.
There`s gotta be somebody for me out there. "


Nu har jag ätit och hoppat i pyjamasen. Det är mystajm för mig nu. Jag sa ju att det skulle komma mer detaljer om vad jag har gjort idag, och här kommer det.

Idag har Lotta varit hos mig. Det var verkligen kul att träffa henne igen, har verkligen saknat den underbara tjejen. Vi har inte gjort så mycket dock, var ute och gick i snön och hade ett riktigt djupt tjejsnack. Jag saknar att kunna prata så med henne så fort jag känner för det. Förut var det bara att ringa en pling och fem minuter senare stog hon framför mig. Men det fungerar inte riktigt längre, nu tar det minst tre timmar innan vi kan prata så.


Nästa gång vi ses blir på julafton som vanligt, en liten tradition vi har haft i några år nu. Hon kommer hem till mig på morgonen och knackar på. Jag öppnar dörren i pyjamas och släpper in det pigga tomten som står på trappan och så fikar vi lite och pratar innan hon går hem igen. Mysigt.

Inga kommentarer: