29 december, 2008

Frisk luft gör en gott!

Vinterpromenad!
Jag blev väldigt överraskad förut när jag kom in och såg att jag hade varit ute och gått i nästan två timmar! Efter en tidig morgon, som blev stressig på grund av Västtrafiks idiot till chaufför - så var jag ganska trött när jag kom hem. Men jag köred igång en maskin tvätt som jag hade lovat mamma och undertiden som jag väntade på att tvätten skulle bli klar så låg jag och läste i New Moon. Men så kände jag mig seg och onyttig så jag tänkte: "Men nu måste jag bannimej ut och röra på mig lite!"
Så det var bara att motvilligt ta på sig utterkläder och knalla ut.
Och vilka snygga kläder då! Hahaha!
  • T-shirt
  • Tjock tröja
  • Vinterjacka (brorsans)
  • Två par mjukisbyxor
  • Två par strumpor
  • Mössa (pappas snygga)
  • Skidvantar (grymt gosiga och varma!)
Men är det -12¤ så är det kallt och då får man se ut som en korv.
Och jag fick tvinga mig till att börja gå, men efter ett tag så njöt jag
riktigt av det fina vintervädret. Solen sken och det värmde kinden lite.
Frosten glimmade överallt och jag tyckte faktiskt att det var riktigt
kul! Tänk va pigg och glad man kan bli om man tvingar sig själv
att gå ut i dunderkyla ibland!

Inga kommentarer: