19 december, 2008

Minus med minusgrader

Usch! Fy va kallt det är ute! Jag har precis varit ute på en promenad. Tänkte att jag skulle gjort det i morse men då orkade jag inte, så det blev nu i stället. Fast det blev inte lika långt som jag hade tänkt. Det är alldeles för kallt ute för min smak, i alla fall om jag ska vara ute och gå. Så det blev en liten lagom runda runt i samhället bara. Bara minus med minusgrader och plus med plusgrader.

Ikväll var vi och hälsade på min faster som fyller 29 idag. Det var helt OK men som pappa säger - jag har drukit vinäger idag. Och att träffa Emelie var roligt men inte som jag hade väntat. Jag hade räknat med en mer stormglädje än var det var. Vi sa hej och kramades typ. Jag tyckte att det kändes lite spänt efter att inte ha träffat henne på nästan ett halvår. Men efter ett tag började vi prata nästan som vanligt. När man är van vid att vara väldigt ofta med en person och veta allt om varandra och sedan inte träffas på ett halvår... ja då blir det lite annorlunda till hur det var innan. Det hinner hända så mycket på den tiden och jag visste inte riktigt vad jag skulle säga. Allt det jag hade tänkt att berätta var som bortblåst och vi satt och diskuterade barn och tatueringar i stället. Det var roligt att ses, men inte alls som jag hade trott att det skulle vara.
Får se hur det blir nästa gång vi ses - den 23e när vi ska käka gröt hos en släkting.

Inga kommentarer: