01 december, 2008

1a December

Idag är det 1a december och det är bara en månad kvar av detta året. En månad. Minns du året som gått? Alla vänner du fått? Kärleken du delat? Skratten som fick dig att gråta? Tårarna som glittrade som silver? Minnena du skaffat med nära och kära? Ja, minns du året som snart har gått?

Idag är det måndag igen. Jag ska till skolan som många andra. Min kusin flyger till USA så henne träffar jag först om ett år. Annars ser dagen ut som vanligt. Lång skoldag, hemma runt 18.00 tiden skulle jag tro.

Igår när jag åkte med tåget hem så gick självklart loket sönder. Jag har alltid sådan tur när jag åker tåg. Så i Alingsås stog vi i cirka 30 minuter innan vi fick veta att vi inte skulle kunna åka vidare. Så då var det meningen att vi skulle sitta där i Alingsås i två timmar tills nästa tåg kom, men som tur var så fick vi åka med ett pendeltåg in till Göteborg. Det hela slutade med att jag var 2timmar sen hem.

Emma och Tobbe hämtade mig på stationen, väldigt snällt eftersom jag var så sen. Och det ju tur att de hämtade mig för då kunde Tobias koppla in mitt bredband så att nu fungerar både tv:n, internet och telefonen!

Och en sak till innan jag gör mig iordning för skolan:
Grattis Tobias på födelsedagen!

Inga kommentarer: