07 december, 2008

Hemma i min mysiga lägenhet igen

Nu sitter jag här igen, i min lägenhet i Göteborg, och tittar på klockan. Den är 19.37 och jag har precis kommit hem. Tog tåget från Skövde 17.32 och när jag kom till centralen här så tog jag en spårvagn hem till min moster. Där fick jag lite mat och sen åkte vi ner till Tegnersgatan för att kolla på en lägenhet som jag ska flytta till i december/januari. Den var helt perfekt. Inte lika stor som den jag har nu men väldigt mysig. Det är ett stort "ovalt" rum med mörkt parkettgolv och vita väggar. En liten hall och ett större badrum än jag har nu - ganska stort alltså. Sen är det inte alls ett så stort kök som jag har nu. Det jag har nu har jag möblerat men det nya sen är bara en liten vrå, så köksbordet kommer att stå i rummet. Och vilket läge då! Den ligger mitt emellan Brezeligatan och Ullevi. Om man står utanför min port så ser man åt höger ett blått lysnade Ullevi på andra sidan gatan bara, och tittar man åt vänster så ser man den vältrafikerade Berzeligatan, där alla resturanger och affärer ligger. Jag har bara 10 meter till spårvagnen och bor prektiskt taget mitt i smeten. Så det ska bli kul att flytta dit!

Mer om min dag kommer senare, först måste jag äta och sen ska jag kolla på Bones på 3an. Efter det kommer det lite mer detaljerat om vad jag har gjort på dagen idag.

Inga kommentarer: