21 december, 2008

Farmor + Blomsterhotellet

Kom hem för en stund sedan. Jag och mamma åkte till Hjo och sedan kom vi på att vi var tvugna att åka till Skövde också - min pappa behövde teststickor för att kolla blodsockret, och eftersom Apoteket i Hjo är stängt på söndagar så fick vi åka till Skövde. Och det var trevlig att köra bil idag med mamma. Vanligtvis när jag övningskör med mamma så är det kaos i bilen, hon är inte så bra på att förklara saker och får lätt panik över småsaker som inte är något alls egentligen. Som t.ex: jag skulle ställa in farthållaren på en 90 sträcka och mamma halvskriker "Men Nej! Du ska inte blinka nu! Vi är ju på en raksträcka! Här är ju ingen avfart!" och så börjar hon vifta med händerna. Och jag säger lungt och lite irriterat "Men jag ställde bara in farthållaren mamma!" Hon trodde att jag skulle blika bara för att farthållaren sitter nästan på samma ställe som blinkersen. Och så får hon lite panik typ, helt kaotiskt alltså. Men annars gick det bra idag, lyssnade på musik och pratade.

I Hjo, där vi var först, så handlade jag en julklapp och mamma handlade mat. Sedan hämtade vi ut en julklapp till min lillebror som kom med posten till Ica. Och jag förstår varför brevbäraren inte kunde ta med den hem till oss. Kartongen var SÅ stor verkligen. Jag, mamma och en tjej som jobbade på Ica fick hjälpas åt med att bära ut den i bilen. Men jag ska inte berätta vad det var; ni får vänta till jul. Men ni kan ju gissa! En ledtråd: Stor kartong, tungt och massor av ljud och kul. Haha! Har ni en aning om vad det kan vara?

I Skövde var det ett hav av männsikor, alla var väl på jakt efter julklappar kan jag tänka mig. I detta hav såg (mötte) jag min kompis, Zandras, föräldrar i en affär. Men tror inte att de såg mig och mamma. Lite kul eftersom vi gick precis bredvid varandra när vi möttes(!).
Men i alla fall, vi har precis ätit lunch här hemma och i kväll blir det tacos, mumms! Och snart kommer min farmor. Hon ska lämna några blommor här som ska få bo i våran källare över vintern. Så vi har ett litet blomsterhotell i källaren. Haha! Luktar underbart, nästan sommar.
Och sen får vi väl se vad jag hittar på!

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, dom ber om ursäkt och hälsar nu ;)