19 december, 2008

Sängsöt

Nu har jag tänkt att pallra mig i säng. Klockan är tre minuter i tolv så snart är det den 20e december. Kvällen har tillbringats med mamma och pappa. Vi har tittat på "Ett päron till farsa firar jul" och haft trevligt. Runt tio tiden åkte jag och mamma för att hämta min bror hos hans kompis Tobias och det var ett äventyr det med. Jag körde och när vi skulle köra in på "Tobias" uppfart så hade jag lite ont i magen. De har nämnligen två stenpelare på var sida om grusuppfarten och den är inte den bredaste i världen. Det är precis att våran bil kommer emellan dem utan att köra in i dem. Och jag har bara stannat utanför på vägen förut så när det gick upp för mig att jag skulle in där blev jag lite nervös. Men det gick galant (som tur var!) men sen när vi skulle tillbaka var det en helt annan sak. Man kan inte vända på deras uppfart så man måste backa. Eftersom deras uppfart lutar lite så skulle jag:


  1. Backa i kolmörker.


  2. Lyckas hålla bilen på den smala uppfarten.


  3. Gasa lite extra eftersom jag backar i uppförsbacke.


Men det fixade sig med lite hjälp av mamma och min lillebror som var knäpptyst i baksätet - vilket han inte brukar vara. Jag kan tänka mig att han inte ville störa mig (för ovanlighetens skull). Han hade nog tyckt det var pinsamt om syrran hade backat in på hans kompis gräsmatta eller kört in i stenpelarna. Hihi, och det had nog jag också tyckt. Usch, då hade jag dött. Men jag backar faktiskt riktigt bra i vanliga fall! Men detta var något jag inte gjort förut...

Och nu när jag har gjort mig sovsöt (som min mormor säger) och skrivit klart kvällens inlägg, så är det väl bara att krypa i säng. (Eller bäddsoffan, som jag sover i.) Och vet ni vad? Jo, nu är klockan över tolv - så det är lördag nu.



God Morgon? Nej, lite tidigt än för det...

Inga kommentarer: