06 december, 2008

Pepparkaks"bak" + plugg

Detta är mitt första inlägg för idag, 6 december. Usch, vad fort dagarna går. Snart är det julafton...
Dagen började 09.00 för mig då det var dags för frukost. Min pappa måste äta då, så ville man inte äte frukost i största ensamhet så var det bara att kliva upp. Vid 10.00 löste vi melodikrysset som vanligt och direkt efter det bar det av till Tibro. Jag övningskörde dit och måste erkänna att det var lite obehagligt med känslan av slask och is under bilens däck. Men det gick bra som tur var, inga bilar i diket på samvetet, än. I Tibro bor min farmor och dit skulle då jag för att baka pepparkakor. Så idag var det pepparkaksbak som gällde med dubbelmening. Pepperkaksbak som när man bakar pepparkakor och pepparkaksbak som man får av för mycket peppearkaksdeg(!). Min kusin var där också, Elin har "flyttat" in hos min farmor nu. Hon har nästan ett eget rum där. Det blev en liten överraskning, jag var verkligen inte beredd på att få höra det. Så vi hade väldigt roligt idag.
Jag bakade dock inte så jättemycket eftersom jag har grymt mycket läxor. Så datorn var med och lite böcker. Skrev äntligen klart mitt ARL arbete och det var verkligen skönt att bli av med det. Har ändå ganska mycket kvar tyvärr, så det får bli mer plugg på tåget i morgon.

Och som jag sa för ett bra tag sedan så har jag fått ett kusinbarn - Svea. Jag fick se ett nytaget kort av henne idag och hon ser verkligen ut som ett litet troll! Jättemörkt långt hår som står åt alla håll, supersöt. Jonas, min kusin (pappan), undrade om jag ville sjunga på Sveas dop i januari och jag måste erkänna (pinsamt nog) att jag blev generad. Det är jättekul att han vill att jag ska sjunga, men jag hade verkligen inte väntat mig att han skulle fråga det. Så det tar jag som en komplimang!

Nu ska jag äta, mumms, vrålhungrig! Skriver mer efter maten, har mer att berätta. Goda nyheter!

Inga kommentarer: