05 december, 2008

Regn och kallt

Vaknade för en liten studn sedan, egentligen hade jag kunnat sova i två timmar till(?). Så ni undrar nog om jag är galen som går upp fast att jag inte behöver, men jag kunde verkligen inte sova. Klockan är 05.07 och jag måste gå till skolan senast 08.20...
Förlåt, det jag skrev nyss var inte sant - jag är galen som går upp så tidigt i onödan. Jag insåg just det.

Ute regnar det om någon vill veta, och så ser det fruktansvärt kallt ut. Jag ser inte fram emot att gå ut idag. Något mer som jag har upptäckt på senaste tiden är hur skön min säng egentligen är. Det dumma är att jag kommer ihåg det alldeles för sent på kvällarna och minns det hur tydligt som helst på morgonen. Tiden på dygnet när det är dags för mig att krypa ner i sängen är seriöst det bästa på hela dygnet. Och för fort är natten över och det är dags att kliva upp igen. Men sånt är ju livet för alla.

Nu ska jag äta frukost, usch vad jobbigt det är, det fastnar i halsen som om att min hals var en öken eller nått. Jobbigt, jobbigt. Men ner kommer frukosten i alla fall, och det är väldigt bra.
Annars är min omgivning fylld av musik så här tidigt på morgonen. MTV visas troget på skärmen oberoende av vad klockan är...

Inga kommentarer: