25 januari, 2009

090125

Nu har Philip åkt hem, så nu är jag ensam igen. Jag tycker verkligen om hans sällskap så det är alltid lika tråkigt när han åker hem. Vi har haft hur kul som helst - eller kul är kanske fel ord. Mysigt, passar nog bättre. Vi har inte gjort så mycket eftersom vi kom hem till mig så sent i går kväll. Vi åt en macka och sen satte vi oss i sänge, Philip spelade lite på gitarren och sen satt vi mest och pratade i några timmar. Så runt 02.30 tiden bestämde vi oss för att sova och i morse vaknade vi klockan 11.30.

Idag har vi ätit frukost och gjort oss iordning. Efter det gick ut och gick, kollade vart teaterkursen ska vara och sen gick vi hem till Emma och Tobias en stund. Emma är min moster och Tobias är hennes festman. De ska gifta sig i sommar och jag och Philip ska underhålla på festen med musik och sång. Det ska bli riktigt roligt! Så vi diskuterade alternativa låtar och lite sånt - vilka instument vi skulle ha till vika låtar, piano eller gitarr.
Och så fick vi se att klockan var 13.30 redan, så då skjutsade Emma ner mig och Philip till stationen så att han skulle hinna med sitt tåg vid 14.00.

Philip gick till sitt tåg och vi sa "Hej då", och så bestämde vi att vi skulle höras i kväll eller i morgon. Efter en kram och lite sånt så gick jag hem, fast jag handlade på vägen också. Det blev bröd, mjölk, youghurt, apelsiner och daimglass(!). Mumsigt! Glassen tänker jag ha ikväll till tv:n.
Nu ska jag packa lite, då jag flyttar nästa helg, och så ska jag äta lite luch - är utsvulten!
Vad har ni gjort i helgen?

Inga kommentarer: