17 januari, 2009

Hemmakväll med morföräldrarna

Nu har vi käkat - kyckling i sötsur sås med ris, mumma! Alla var vrålhungriga när vi kom hem efter dopet så vi lagade mat det första vi gjorde. När vi stog i köket så knackade det på dörren och mormor och morfar klev in i hallen ( de människorna väntar aldrig på svar utan går bara in!). De sa att de var fikasugna och det var som om att de kände på sig att vi hade köpt med fika hem från Tibro.
Och vi (jag, min bror + våra föräldrar) skämde ut oss på Ica när vi skulle köpta fikat- på bandet packade vi upp våra varor: ett paket innehållande 10st beskvier, en påse kanelbullar, en påse med två wienerbröd, en påse med två chokladmuffins och ett stort paket med glass. Haha! Och det blev ännu mer pinsamt när mamma viskande sa till oss: "Och Magnus (min pappa) som har diabetes!", och vi tre började skratta jättemycket. Vi brukar inte köpa såhär mycket fika om ni tror det - det var bara så att pappa inte har ätit något riktigt sött på länge så familjen fick för sig att fross riktigt ordentliget ikväll(!).
Så mamma bjöd in mormor och morfar till fika nu ikväll. De gick hem igen undertiden som vi åt mat, och nyss hörde jag att de kom tillbaka. Så jag ska nog gå nu. Men som det ser ut då så blir det en hemmakväll med mormor och morfar - fika framför körslaget!

Och just det ja: bilder från dopet kommer snarast. Kan meddela att barnet fick namnen:
Svea Lena Viola Mattson Wollin.
Grattis till Jonas (min kusin) och Erica för deras söta dotter.

1 kommentar:

Sandra sa...

skriv ett inlägg om att du är med i min tävling och länka till mig så kör vi igång =)