16 januari, 2009

Humöret har återhämtat sig

Hejsan! Nu har mitt humör återhämtat sig från i morse. Om ni undrar varför jag var arg på mina föräldrar så måste jag tyvärr göra er besvikna, för det är en väldigt personlig sak som jag helst inte skriver om i bloggen. Men i alla fall så kom jag till skolan för att ha matte, som började 10.30. Mitt huvud mådde inte bra, antagligen för mina raseriutbrott innan skolan, så jag sjukanmälde mig efter den lektionen - huvudet blev bara värre av matte i 1.5 timme. Det kanske ni förstår, att räkna matte när man har huvudvärk är inte kul. Så jag missade svenskan idag, Frida lovade att ta med läxor hem till mig och de fick några. Så då var det fixat också, snälla kompisar jag har!
På hemvägen så byter jag buss vid Nordstan, måste sen gå igenom Nordstan och ut på andra sidan för att ta nästa buss, hem till lägenheten. Och när jag gick där inne så kom jag på att jag ska på dop i morgon - och jag har inget att ha på mig! Så jag knallade upp till Gina Tricot och hittade lite kul saker (bilder ovan), något att ha på dopet - precis vad jag var ute efter!

- Tröja: 49:- (REA)
- Klänning: 149:-
Och snacka om att det är något helknäppt med min kropp eller så har GT väldigt stora skillnader på sina storlekar. För klänningen köpte jag i storlek S och tröjan fick jag köpa i L(?). Det är ju hela två storlekars skillnad! Och jag blev chokad kan jag lova: jag har ALDRIG köpt något i storlek L förut! Det trodde jag inte att jag skulle göra heller... Så jag gick där och kände mig lite obehaglig till mods med en tröja över armen i storlek L. Men jag hade en liten konversation med mig själv i huvudet och kom fram till att det inte är jag som är storväxt - utan tröjan som är liten och har en stor storlek. Fattar ni vad jag menar? Bra.

Så jag kom nyss hem, ska börja packa och sen ska jag med tåget klockan 16.00. Innan det har jag tänkt att jag ska laga lite mat, blir nog något lätt som typ makaroner och broccoli - tror jag. Och sen ska jag börja med att låsa in mina pengar tror jag, så att jag inte kan köpa kläder för dem - fast då kan jag ju inte köpa mat heller(?). Problematiskt. Får se hur det går med planerna för nästa veckas onsdag - fikadag med tjejerna från mitt förra gymnasium(!). Haha, jag kan nog gå med, men inte fika. Men vi får se.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sjukt fin klänning!! Avis^^ (men den hade inte sett lika snygg ut på mig ;P)
Kram på dig! <3<3

Miranda sa...

Jättefina kläder! :)