15 januari, 2009

Feeling like shit + äkta tårar

Just det, precis så känner jag mig nu. När jag kom hem från skolan för lite mer än en timme sedan så hade jag feber. Inte kul allas. Kändes som att huvudet skulle sprängas - så jag tog en värktablett och sov en stund, och nu mår jag bättre(!).

Annars var skoldagen väldigt lugn. Svenskan gick fort, lunchen likaså och på engelska var det några som redovisade och så helt plötsligt var det bara eso kvar. Då skulle vi titta på Lejonkungen. Och ja, det gick precis som jag hade misstänkt. Jag hade gåshud redan när introt rullade igång - den låten är sjukt stark och mycket känslor i. Sedan lipade jag när Mofasa dog och tårarna ran sedan nästan konstat genom hela fimen, då filmen ger ett extremt intryck på mig. Vet inte varför, men den berör mitt hjärta(!). Jacob i klassen frågade högt om det var några som grät och till svar fick han snyftningar och högljudda snörvlingar från alla olika håll i teatern (salen vi var i - som är en gammal teater.) Så ja, nu har hela den nya klassen fått veta vilken total Disney-nörd jag är...

Inga kommentarer: