22 januari, 2009

Frossa

...burr. Vilken förfärlig natt jag har haft, igen höll jag på att säga, men det är inte sant. Det är i och för sig tredje natten i rad som jag svettats så mycket att jag varit tvungen att gå upp och duscha - men jag har knappt sovit i natt! Att jag knappt har sovit är också anledningen till varför jag är uppe 05.30 och skriver ett blogginlägg på en morgon när skolan börjar 10.30.
Jag klarade inte av att ligga kvar i sängen längre än till 04.12 så fram tills nu har jag tittat på film. Igår släckte jag ner för att sova runt 22.30 och kände att jag var riktigt trött, men kunde jag somna? Nej. Jag hade så ont bakom öronen, ni vet att de sitter körtlar där, och det var sjukt svullet - var som att ha en pingpongboll på var sida bakom örat. Och sjutton va ont det gjorde!
I alla fall slappnade jag av någon minut emellanåt, men vid 01.40 så hade jag fortfarande inte somnat. Så jag ringde till mamma, som antagligen inte fattade att jag kände det som att det brann bakom öronen(!), sa till mig att ta en alvedon och somna om. Efter det sa det klick och jag hade för ont för att ringa upp igen - jag var så irriterad över att jag inte kunde sova för jag var så otroligt trött!

Så jag låg vaken en timme till och runt 03.00 lyckades jag somna en stund, men vaknade vid 04.12 och hade så ont och va sjukt svettig, att jag gick upp och duschade innan jag satte på en film och kröp ner i soffan. Nu är jag otroligt trött och fryser som en galning - det sjuka är att jag Inte har någon feber(?). Hur knäppt är inte det? Men det är väl bara bra antar jag.
Jag tror att jag ska knalla iväg till skolan och gå till skolsköterskan, precis som jag hade tänkt att göra. För jag mår dåligast på nätterna, har ondast då. Jag känner redan nu att det onda bakaom öronen har blivit lite bättre - gör fortfarande ont, men inte lika intensivt. Och svettas gör jag ju inte på dagen. Då hade jag inte kunnat visa mig ute - gå runt och lukta illa och se ut som en dränkt katt. Nej usch!
Jag lovar att i nästa inlägg ska jag prata om något som är lite trevligare!

1 kommentar:

Unknown sa...

usch dpå, låter inte roligttt. krya på dej:)