26 januari, 2009

Krispiga och varma frukostmackor

God morgon! Klockan är snart 05.00 och jag har precis vaknat, visserligen 10 minuter innan klockan ringde - så den ringer ju snart. Tänkte att jag lika gärna kan gå upp när jag är vaken, ingen idé att somna om på 10 minuter och vara jättettrött när klockan ringer.
Idag har jag två lektioner, ljudteknik i två timmar och samhällskunskap i 2.5 timmar. Sen slutar jag 15.30 och då ska jag antagligen simma med Frida, så det blir nog inga blogginlägg före senare i eftermiddag eller kväll. Måste verkligen komma igång med simmningen - behöver lite träning + att det är sjukt avslappnande att simma.
Annars sitter jag och väntar på att min frukst ska bli klar, bröd i ugn med ost på - hur gott som helst(!). Riktigt krispiga och varma mackor till frukost med en apelsin till är ju himelriket!
En helt ok start på dagen är det också - ordentlig frukost gör kroppen glad, fast jag skulle väl kanske egentligen haft grova mackor, med det får vänta. Jag kan ju inte chocka magen och totaländra min kost på direkten(!), då vet jag inte om jag skulle överleva. Och det skulle ju vara synd. Eller vad sänger ni?
Nu är min frukost klart! Vi ses senare!

Inga kommentarer: