09 januari, 2009

"Baaaaajskorv" också!

Ibland kan jag blir riktigt tokig! Jag har gett upp tanken på att åka med det tidiga tåget som jag hade tänkt, för det går om 20 minuter. Anledningen till det är att Frida från receptionen i skolan ringde och pratade om mitt buss/spårvagnskort och hade verkligen massor att prata om. Hon ville att jag skulle komma förbi idag och hämta det, men eftersom jag slutade för längesen så tar jag det på måndag. Och hon ville inte lägga på så nu hinner jag inte packa, äta och åka ner till stationen innan tåget går! Baaaaaaaajskorv också!

Men jag har varit hemma en stund nu som ni kanske förstår. Inte mer än en halvtimme alltså, men en stund. Mattelektionen idag var faktiskt helt ok, och jag tycker att 1.5 timmar med matte är mycket - och vi fick veta att vecka 4 när vi får nytt schema så kommer vi att ha 180 minuters matte lektioner. Det vill säga 3 timmar med matte! I sträck! Oh My God! Jag kommer dö... haha! Men efter att matten var slut så pratade jag lite med Frida och Ida. Blev bjuden med på en tjejhelg nästa vecka och så bytte jag lite mobilnummer med folk! Roligt! Så jag kom inte iväg från skolan före 12.40! Hela 40 minuter efter att vi slutat!

Och när jag var halvvägs hem så fick jag sms av Annalisa som undrade om jag vill göra henne sällskap på stan en stund. Eftersom jag hade tänkt ta ett tidigt tåg så skulle jag inte hinna det. Men vi sågs en liten stund och pratade lite - det var verkligen kul att se henne igen!
Så skyndade jag hem och då ringde receptionisten...
Så nu sitter jag och äter i lugn och ro, tar ett senare tåg som går 16.00 i stället. Så kan jag packa, äta och städa lite innan jag åker.

Hur har eran dag varit hittills då?

Inga kommentarer: