12 januari, 2009

Den ultimata tjejserien

Skolan har varit seg idag. Eftersom alla andra har haft redovisningar på alla tre lektioner idag så har jag bara tittat på. Det var intressant men väldigt tråkigt, förutom sista lektionen, då vi hade engelska. Då skulle de andra ha en muntlig reovisning inför klassen om ett resemål de besökt någon gång i livet. Och Charlie var verkligen jätterolig att lyssna på. Han var helt avslappnad, kanske för avslappnad? Och sa väldigt mycket kul saker som fick hela klassen att skratta tills vi hade ont i magen. Så sista lektionen var faktiskt inte så seg - utan riktigt kul(!).

Efter skolan var jag inställd på att handla och så blev det, därför det sena inlägget. När jag klev innanför dörren till lägenheten droppade jag av vatten och det blev en liten pöl i hallen - som jag fick skura upp. Usch vilket pissväder det är idag! Det blåser fortfarande halv storm och det vräker ner stora och tunga vattendroppar som man blir genomblöt av direkt.
Men efter att jag hade plockat in det jag hade handlat i kylen så lagade jag lite mat och nu sitter jag och glor på Hells Kitchen som visas på 3:an.

Tonight I'm going to take it cool... jag ska mysa och äta en riktigt god kvällsmat framför Sex And The City - har jag planerat. Jag älskar verkligen den serien - har sett de avsnitten förut men de blir aldrig trista. Sex And The City är den ultimata tjejserien!

Inga kommentarer: