19 januari, 2009

Hur man inte ska börja dagen ---

Japp, då sitter man här igen efter en jobbig förmiddag. Dagen är allmänt trist och grå och humöret är inte på topp. Dagen började med att jag låg i sängen - tänkte att det var lite ljust ute och så började jag undra när klockan skulle ringa för jag var ju nästan pigg. Och pigg brukar man inte direkt vara på en måndagsmorgon(?). Men jag vände på mig och skulle precis somna om när jag bestämde mig för att titta på klockan - det kanske inte var någon idé att somna om. Och jag fick panik när jag såg att klockan visade 07.46(!). Min buss till skolan skulle gå om 20 minuter. Så jag flög upp ur sängen, snappade tag i telefonen och ringde till mamma (varför vet jag inte, hon kunde ju inget göra åt min försovning!). Så det blev till att ringa skolan och säga att jag hade försovit mig och sen var det bara att sätta fart. Och inte nog med: jag åt något nytt till frukost. En energidrink med proteiner från Nutrilett. Och det skulle jag inte ha gjort - eller det kanske inte berodde på det, vem vet. Men jag mådde jätteilla och höll på att kräkas en stund efter at tjag druckit upp den. Och ungefär en timme senare, när jag var klar och precis skulle gå så blir jag så ur i huvudet att jag kräks. Inte mysigt. Så ingen skola idag.
Nu har jag precis börjat med maten och väntar på att den ska bli klar - potatismos med ugnsbakad falukorv. Lätt att äta om man mår lite illa och hyfsat gott också.

Men innan maten så var jag och handlade - lagom fräsch och uppiffad. För jag hade ingen mjölk, inget bröd, inga apelsiner och ingen tandkräm. Så hoppas(!) att kassörskan på Ica undgick min andedräkt. Och nu är min mat klar - så jag ska försöka hitta något kul att titta på, men tv:n verkar rätt trist idag - så det kanske blir en film i stället. Det får vi se, jag har ju sett alla mina filmer så många gånger så jag har börjat tröttna på dem lite.



Best of me

Inga kommentarer: