20 januari, 2009

Marabou

Jag måste vara stans onyttigaste människa. Jag satt här och funderade över vad jag skulle hitta på ikväll - eftersom alla mina nyfunna vänner är överdrivet musikaliska och går på extrakurser i piano, cello, gitarr eller sång, så blir den en kväll i ensamhet. Funderar dock på att hänga med Frida på hennes yoga lektioner någon dag, det verkar väldigt kul men är tydligen rätt tufft(?). I alla fall så kom jag inte på nått intressant sätt att spendera kvällen på, så jag följde en impuls - som jag verkligen försöker att undgå. Jag hoppade i joggingbyxorna och knallade till kiosken, som för övrigt ligger 20 meter från min trappuppgång, och köpte en marabou daim chokladkaka - men bara en liten! Så lite framsteg har jag allt gjort, ingen megastor chokladkaka för mig inte.

Funderar på att mummsa på den framför en riktig smörfilm som typ The Notebook eller kanske Stolthet och fördom? Eller om jag skulle byta smörfilmen mot något liknande som Bridget Jones Dagbok - jag blir alltid inspirerad av den filmen och känner att det är f*n inte kört även om man är en 32årig singel! Don't give up girls!
Men jag får se vad det blir när jag har ätit kvällsmat lite senare. Vilken tycker ni jag ska köra på? Smörfilm eller peppfilm?
Och undertiden som jag äter så kan ni ta er en minut och kolla Veckansblogg tävlingen där jag är med och tävlar.

1 kommentar:

Unknown sa...

GUD VA gott me marabouuuu :)