26 januari, 2009

Tur i oturen

Vilken dag! Det började när jag åkte till skolan - bussen var fullpackad som vanligt, vilket betyder att där man ställer eller sätter sig får man vara. För det går inte att röra sig en millimeter. Jag får syn på ett tomt säte bredvid en man som dricker kaffe och tänker snappa åt mig det, för vem orkar stå när det finns en ledig plats?
Precis när jag ska slå ner min fina rumpa på sätet så guppar bussen till och mannen spiller ut en stor pöl med kaffe på sätet - och jag tappar balansen och sätter mig rakt på det kaffedränkta sätet. Snacka om bra start på dagen. Det betyder att jag måste åka hem igen och byta jeans, eftersom jag hade ljusa jeans och det är sjukt obehagligt att ha på sig jeans som klistrar i baken av ljummet kaffe.
Så jag går av vid skolan och tar en annan buss tillbaka hem. Samtidigt skickar jag ett sms till Frida och hon lovar att tala om att jag blir sen till första lektionen. Men jag hinner knappt hem innan hon ringer och frågar om vi ska käka lunch på stan då våran lektion är inställd. Det betyder att vi har lektion först 12.30. Så man kan ju säga att jag hade tur i oturen, att jag behövde byta jeans och så var lektionen inställd(!). När vi möts vid Nordstan efter att jag har bytt jeans, är klockan bara 09.50 så vi glor runt lite på stan - precis som resten av klassen gör.
Sen käkade vi på Donken, jag var nyttig och åt sallad. Efter det åkte vi till skolan och hade en lektion, samhällskunskap från 12.30 till 15.00. Kul men seg lektion.

Sen var det dagens höjdpunkt som jag har längtat mig galen efter - jag och Frida skulle simma! Gud va skönt! Motion som är avslappnande och nyttig. Så vi simmade i en timme och efter det köpte vi m&m's för att återställa balansen i kroppen - man kan ju inte bara vara nyttig(!). Och nu har jag precis kommit hem, skönt trött och lite hungrig. Så det blir väl till att laga lite mat skulle jag tro. Och så ska jag ringa brorsan och gratta honom - fråga hur dagen har varit och så.

Vad har ni haft för er idag då?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kolla in min blogg:)
sabamousavi.blogg.se

Miranda sa...

Svar: Hihi, tack! Visst är den! :)
JAA! Lägg upp bild på din! :)

På fredag eftermiddag ska jag & pappa & Jenny till Donner och kika! :D Är du där då? :] Vi kanske ses där isåfall! Hih! :D