22 januari, 2009

Skolan

Japp, då ska jag nog ta och börja gå mot bussen snart. Den går 08.30, så jag behöver inte direkt skynda mig - bussen går precis utanför. Det första jag ska göra i skolan är att söka upp sköterskan, hoppas att hon jobbar så tidigt på morgonen och att jag hittar till hennes "rum". Jag har ju aldrig varit hos hennes förut och på den nya skolan så blir det intressant om jag hittar henne. Jag har ju ändå "bara" sju våningar att leta på... Hoppas att det är någon (Frida) som jobbar i receptionen idag på morgonen för då kan jag kanske fråga henne var jag hittar skolsköterskan. Och så måste jag prata med Frida om mitt busskort, så att jag får det snart menar jag (vill verkligen inte lägga ut ännu 100kr på ett nytt kort för att komma till skolan). Jag har bara 18 kr kvar på 100-kortet så jag kan bara åka till skolan idag, hoppas att kortet har kommit och att det inte är någon kontrollant på bussen hem om kortet inte har kommit. Men nu ska jag nog ta på mig ytterkläderna. Halsduk och vantar åker på idag också - det är kallt ute idag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller tummarna för dig ;) och krya på dig gumman..det är ju kalas i helgen!^^ Kram <3<3

Unknown sa...

så segt me skola, sitter där nu :) vilken skola går du på?