23 januari, 2009

Fredaáh

Då var det FREEDAÁH! Hoppas att alla har roliga planer inför helgen, det har ju inte jag då - men det var ju ingen nyhet. Jag hade det tills i går typ, men det ställdes in för jag måste vila mina öron i helgen. Dör snart om jag inte får sova... *gäsp*
Idag är det lite lektioner men GUD(!), matte i tre timmar. Ska överleva, ska överleva, ska överleva. Men efter skolan bär det av direkt mot stationen för att gör det jag längtar efter - det enda rolia för helgen, och sen hoppar jag på tåget till skövde. För att senare i kväll, runt 20.00 tiden bli kurerad av mamma - ja, jag har blivit en morsgris sen jag flyttade. Nu gillar jag att bli ompysslad av mamma, och det gjorde jag inte när jag bodde hemma. Ok, jag tycker fortfarande inte om att kramas och gulla, men det är skönt när hon pysslar om en lite.

Nu ska jag snart gå till bussen, om typ 30 minuter. Innan det ska jag äta upp min apelsin - det får jag inte glömma. Mysigt om den ligger kvar i lägenheten över helgen och är helt sunkig när jag kommer hem igen, nej tack. Så idag blir det inget bloggande före sent i kväll eller kanske inte före imorgon, eftersom jag åker direkt från skolan till tåget. Får se hur trött jag i kväll, eftersom jag har fått dåligt med sömn hela veckan så kanske jag somnar rätt tidigt - fast att det är fredag. Och vad jag ska göra i eftermiddag får ni veta då - i nästa blogginlägg.

Och vet ni vad?
Jag behöver inte betala bussen till skolan idag! Inte i morgon heller! Eller mer överhuvudtaget!
Jag fick ju mitt busskort igår! Jippi!

Inga kommentarer: