28 januari, 2009

Drömmar kan spela en spratt

Natten som var kan man säga var väldigt intressant. Jag drömde nämnligen om en kille som jag var helt såld på i flera år när jag var mindre. Denna killen är 2-3 år äldre än mig och heter Alexander. I nutiden har han vunnit flera mästerskap i olika idrotter och finns med på många listor på internet. Eftersom jag umgicks med hans lillasyster ett tag, trots att hon är yngre än mig, så träffade jag honom ibland - men efter att jag slutade umgås med hans syster för några år sedan så har jag inte träffat honom. Visst har jag sett honom på bussen någon gång, i skolan och hälsat på honom emellanåt när vi sprungit på varandra på stan. Och nu var det ett bra tag sedan jag såg honom - minst två år sedan skulle jag tro.
I alla fall, poängen med detta är att jag drömde om honom inatt(!). Herregud va jag kände mig dum när jag vaknade! För pinsam som jag är så tycker jag fortfarande att han ser bra ut.

Och i drömmen så var jag hos min farmor och det var släkträff eller något liknande för det var massor av folk överallt. Jag gick omkring hos min farmor bland allt folk och kände att jag väntade på något, men kunde inte sätta fingret på vad det var. Så kom ännu en släkting, som hade köpt en urgullig hund. Har ingen aning om vad det var för ras, men det var inte någon liten hund som jag brukar älska, utan det var en ganska stor, grå och smal hund med svarta, varma och snälla ögon. Jag föll pladask för den och började gulla med den. Då upptäcker jag att hunden bara sådär är fastbunden i ett bordsben med ett koppel. När jag frågar "släktingen" varför hunden inte får vara ute på baksidan (det är sommar och alla sitter utomhus på baksidan av huset där allt är uppdukat på långbord) , så svarar denna att det egentligen inte finns någon anledning till varför - och sedan går personen iväg. Jag går till köket för att prata med min farmor när jag får känslan av att jag väntar på något eller någon. Och då ser jag genom köksfönstret att det kommer en kille gående mot huset. Han går upp på gården och fram till ytterdörren (som står öppen), knaclar på och kliver in. Min farmor hälsar med ett leende och säger att alla är på baksidan, och att hon ska lämna oss två ungdomar i fred. Jag blir jätte förvirrad, och tittar flera gånger på kille för att försäkra mig om att det verkligen är Han som jag tror att det är. Han kommer fram till mig, kramar om mig och säger med ett leede "Hej! Du kommer väl ihåg mig?" Jag nickar och har tunghäfta. "Alexander" säger han och ler mot mig. Och när han har sagt det är det som om att jag aldrig har slutat vara kär i honom. Det känns som att vi alltid har varit hur nära varandra som helst. Så jag börjar prata på om allt och inget och så frågar hon om jag vill gå på en promenad i den fina sommarvädret. Det vill jag absolut och frågar om vi kan ta med den snälla hunden. Så det gör vi och vi låter hunden gå lös. Bakom min farmors hus så finns det en liten mysigt skogsstig som leder ner till en sjö med en jättefin badplats. Vi tar stigen ner till sjön och det är en sån där oförglömligt fin sommarkväll. Då håller Alexander mig i handen när vi går på stigen och när vi kommer fram till vattnet hoppar hunden ut i det och leker som aldrig förr. Vi skrattar och ler mot varandra och så säger Alexander "Synd att jag inte såg hur fin du är när vi var mindre...".
"Kommer du ihåg det?" frågar jag och så nickar han. Sen pussar han mig på kinden och jag tror inte att det är sant. Så ler han och frågar om vi ska bada, och precis när jag ska svara....

Ja, då vaknar jag av att min väckarklocka ringer. Så det var ju lite surt. Men gud vad jag tyckte att det var pinsamt när jag vaknade och insåg att jag hade drömt om Alexander. Haha(!). Det kändes hur fel som helst, och jag undrar hur min hjärna kom in på ämnet Alex, för det var ju som sagt hur längesedan som helst jag såg honom eller tänkte på honom. Och jag var kär i honom när jag gick i ettan - en hel evighet sedan! Så ja, drömmar kan spela en spratt.

Har ni haft någon skum dröm någon gång?

1 kommentar:

Miranda sa...

Drömmar är skumma oftast! xD

Sv: Jaa! Fast nu blev det ändrade planer, så det blev inget på fredag! :/ Menmen! :)

Ha det bra! :)