27 januari, 2009

Vad sjutton är det som tjuter?

Nu har jag kommit hem efter en lång och rätt bra dag(!). Efter skolan simmade jag igen, men denna gången själv. Det var underbart verkligen! Jag trodde att jag skulle vara trött i armarna efter att jag simmat igår - men nej då! Jag var hur pigg som helst och simmade i helt otroliga 50 minuter, det trodde jag aldrig att jag skulle göra. Igår var jag och Frida helt slut i kroppen efter att vi hade simmat i 30 minuter. Det jobbiga var att jag hade glömt lås till skåpet, lite dåligt att man måste ta med sig eget hänglås till skåpen, så jag blev så illa till att köpa ett i kassan i simhallen. Och det kostade skjortan! För ett litet pluttigt hänglås med EN nyckel till, så betalade jag 40 kronor! Det är något jag aldrig mer gör, från och med nu ska det där hänglåset vara med mig överallt så att jag inte råkar ut för det igen. Punkt slut. I bassängen var det väldigt lite folk idag - jag, en kvinna och fem gubbar. Så det var väldigt avslappnande och man blev inte så stressad när det var så lite folk.
Och sen när jag hade simmat klart och hade duschat, så stog jag och tog på mig stövlarna och skulle precis åka hem - då börjar brandlarmet tjuta så det skär i öronen. Alla som stog i omkädningsrummet fick mindre panik och jag fattade typ inget först. Men jag gick ut till entrén och där stog presonalen och tjattrade, för de kunde tydligen inte stäga av larmet - som hade gått igång utan anledning. Vilket var lite skumt, men ok, jag antar att det kan hända.

Nu är jag totalt pank och helt slut. Skulle kunna somna när som helst känner jag, men det ska jag inte göra! Idag är det ju tisdag, vilket betyder att jag är ledig i morgon! Jag funderar på att simma då också, men tror inte att jag har råd till det, det kostar ju 50 spänn varje gång. Så jag får nog snåla lite och köpa ett årskort i stället. Det har jag dessutom studentrabatt på, så det blir nästan billigt. Annars ska jag ha myskväll med mig själv och titta på en film som vanligt. Till det: en marabou daim chokladkaka! Mumma! Och som jag sa igår så lägger jag snart in lite inspiraton till min nya lägenhet.

1 kommentar:

Unknown sa...

åh har du egen lägenhet ? fuuuskkk! :)